Skip til hoved indholdet Kontakt os Kontakt os

Sortering af affald

Det er vigtigt, men kan også være svært at sortere sit affald korrekt. Jo bedre alle borgere i Næstved Kommune sorterer, des lavere bliver den samlede udgift, som fordeles på alle husstande i kommunen.

Udover betalingen til Næstved Kommunes affaldsordning er der afhængig af de lokale forhold yderligere udgifter i de enkelte afdelinger til f.eks. storskrald og haveaffald.
Sker sortering ikke korrekt, vil der være yderligere udgifter til ejendomsfunktionærernes håndtering af affaldet og til ekstra vognmandskørsel til tømninger.

Alt i alt betyder en god og korrekt sortering af affaldet, at din månedlige husleje ikke stiger mere end højst nødvendigt. Og så bidrager du samtidig til en miljørigtig og bæredygtig beboeradfærd til gavn for klimaet.

Du kan læse mere affaldssortering på Næstved Kommunes hjemmeside.
Du har også mulighed for at downloade en app til din smartphone eller benyt denne QR-kode.


Sådan sorterer du dit affald korrekt

Plakat med affaldssortering

Klik her
Bliv ansøger

Kindhestegade 12,1

4700 Næstved

Telefon: 55 75 06 00
info@bolignaestved.dk

TELEFONTID

Administrationen:

Mandag - onsdag:9:00 - 12:00
Torsdag:9:00 - 12:00 og 15:00 - 17:30
Fredag:Lukket


Driftscentre:
Mandag - fredag:8.30 - 10.00

Personlig betjening kun efter forudgående aftale (bestil tid)

GENVEJE